Park Umag, Bi Village eller Polari

För caravanare som gärna tar en tur

Moderator: Tomi

Användarvisningsbild
Chriper

Park Umag, Bi Village eller Polari

Inläggav Chriper » fre 20 jan 2017, 12:33

Vi planerar sommarens äventyr och har bestämt oss för Kroatien, Italien (Gardasjön) och något lämplig stopp i Österike.
Då vi kommer resa under lågsäsong (juni) så har vi tittat på campingar som accepterar ACSI-kortet.
Vi velar just nu mellan Park Umag, Bi-Villige och Polari.
Tacksam för åsikter från er som besökt dessa campingar. Fördelar/nackdelar.
Vi är två vuxna med två hundar som reser och tänker lägga ca. 10 dagar på någon av campingarna innan vi vänder norrut i sakta mak.
Det är vår första resa till Kroatien.

Då vi är vinintresserade och Istrien är årets vinort i Munskänkarna vore det trevligt med något vingårdsbesök.
Gångavstånd till någon byn/samhälle för en trevlig middag är också uppskattat.
Far omkring med en Ford Kuga Titaium X TDCi 2014 och efter smyger en Cabby 740 LTF 2011.
När vi inte står sommar- och vintersäsong på Sollerön vill säga.
Solifer560

Re: Park Umag, Bi Village eller Polari

Inläggav Solifer560 » fre 20 jan 2017, 15:43

Hej

Har besökt Kroatien en gång och stod bl.a.på Camping Umag. En camping jag kan rekommendera. Väldigt stor men välordnad och trevlig. Går bra att göra utflykter till intressanta platser i omgivningarna. Stod också på en liten camping utanför Rovinji som jag tyvärr glömt namnet på.
Om ni nu åker ned över Garda är det väl synd att inte besöka vingårdarna runt där Bardolino, Valpolicella. Fast det vet ni väl om eftersom ni är med i munskänkarna :) En bra och trevlig camping vid Grada som jag kan rekommendera är La Quercia. Ganska stor den med, men välskött och bevakad ! Glöm inte att besöka byn Lazise alldeles intill. Brukar vara marknad på onsdagar ( bäst att kolla att det fortfarande är det ) men ändå mysig by.
Användarvisningsbild
Chriper

Inläggav Chriper » sön 22 jan 2017, 11:42

Solifer560 skrev:Hej

Har besökt Kroatien en gång och stod bl.a.på Camping Umag. En camping jag kan rekommendera. Väldigt stor men välordnad och trevlig. Går bra att göra utflykter till intressanta platser i omgivningarna. Stod också på en liten camping utanför Rovinji som jag tyvärr glömt namnet på.
Om ni nu åker ned över Garda är det väl synd att inte besöka vingårdarna runt där Bardolino, Valpolicella. Fast det vet ni väl om eftersom ni är med i munskänkarna :) En bra och trevlig camping vid Grada som jag kan rekommendera är La Quercia. Ganska stor den med, men välskött och bevakad ! Glöm inte att besöka byn Lazise alldeles intill. Brukar vara marknad på onsdagar ( bäst att kolla att det fortfarande är det ) men ändå mysig by.

Tack för svar.
Vi kommer att göra vingårdsbesök runt Gardasjön. Men vi tänker göra det på vägen hem då jag inte vill ha en massa vin liggande under våra varma dagar i Kroatien.
La Quercia har vi tittat på som ett alternativ men är ganska dyr.
Far omkring med en Ford Kuga Titaium X TDCi 2014 och efter smyger en Cabby 740 LTF 2011.
Carina

Inläggav Carina » sön 22 jan 2017, 19:20

Hej
Ifjol bodde vi på Cisano/San Vito sid 652 i den nya ACSI-katalogen. Perfekt läge med gångavstånd till Lazisie.
Användarvisningsbild
Chriper

Inläggav Chriper » tis 24 jan 2017, 17:20

Carina skrev:Hej
Ifjol bodde vi på Cisano/San Vito sid 652 i den nya ACSI-katalogen. Perfekt läge med gångavstånd till Lazisie.

Tack för tipset. Tyvärr faller det på att hundar inte är välkomna.
Carina

Inläggav Carina » tis 31 jan 2017, 12:07

Hej
En kollega till mig som har hund bodde ifjol på La Rocca och hon tyckte den var mycket bra.
Har för mig att den ligger mellan Lazise och Garda.
Användarvisningsbild
Larzan

Inläggav Larzan » tis 31 jan 2017, 20:42

Park Umag kan jag rekommendera.
Campingen är stor, utan att vara trång. Besökare med hund bor på norra delen där de kan springa och leka av sig.
Finns hunddushar (riktiga duschar) där man kan skrubba hundarna, samt badvikar där hunden kan få simma.
Välplanerat och hög kvalitet på området samt service. Vingårdar finns i närheten, likaså olivgårdar.

Åker gärna tillbaka dit.
Lite bilder finns här.
https://larzan.wordpress.com/2014/08/25 ... t-paradis/
http://larzan.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Chriper

Inläggav Chriper » ons 01 feb 2017, 09:48

Larzan skrev:Park Umag kan jag rekommendera.
Campingen är stor, utan att vara trång. Besökare med hund bor på norra delen där de kan springa och leka av sig.
Finns hunddushar (riktiga duschar) där man kan skrubba hundarna, samt badvikar där hunden kan få simma.
Välplanerat och hög kvalitet på området samt service. Vingårdar finns i närheten, likaså olivgårdar.

Åker gärna tillbaka dit.
Lite bilder finns här.

Tack för informationen. Hur långt är det från campingen till närmsta by?
Vi åker med en ganska stor vagn, Cabby 740. Hur är det med att ta sig fram på campingen och platsstorlek?
Användarvisningsbild
Chriper

Inläggav Chriper » ons 01 feb 2017, 09:52

Carina skrev:Hej
En kollega till mig som har hund bodde ifjol på La Rocca och hon tyckte den var mycket bra.
Har för mig att den ligger mellan Lazise och Garda.

Tack för tipset. Den ska vi titta närmare på.
Användarvisningsbild
Larzan

Inläggav Larzan » ons 01 feb 2017, 14:12

Chriper skrev:
Larzan skrev:Park Umag kan jag rekommendera.

Åker gärna tillbaka dit.
Lite bilder finns här.

Tack för informationen. Hur långt är det från campingen till närmsta by?
Vi åker med en ganska stor vagn, Cabby 740. Hur är det med att ta sig fram på campingen och platsstorlek?

Södra delen av campingen angränsar till byn. Från norra delen av campingen så är det kanske 1km till nästa by, en vik emellan.
Cykelvägar finns.
Har du platskartan framför dig? Det platserna mitt i campingen är mindre. Men fortfarande stora. Din 740 får plats även där.
Där vi stått på norra delen, så är det riktigt stora platser. vi valde hörntomt och kunde välja på vilken ledd vi ville ha vår vagn. (Safir)
Fullbredd är inget problem heller att framföra på campingen, det finns bra med utrymme att backa in vagnen.
Platserna lutar mot havet så det är bra att ha med sig någon form av material att köra upp ena sidan ovanpå.
Resetält eller solskydd är det som behövs.
Vi hade 25m kabel och det räckte. Har du cityvatten, ta med trädgårdsslangen och koppla in dig på stolpen.
Vi missade halva campingen, södra delen. Campingen är enorm.
umag.gif
umag.gif (40.73 KiB) Visad 1693 gånger
http://larzan.wordpress.com/

Återgå till "Rörligt friluftsliv"